همواره که در سایت‌های مختلف اقدام به فعالیت می‌کنیم و داده‌های شخصی مختلفی را در این بین رد و بدل می‌کنیم لازم است تا این داده‌ها از طریق یک اتصال امن رد و بدل شوند تا از آنها به صورت کامل حفاظت شود که این مورد با استفاده از افزودن SSL و https در وردپرس مهیا می‌شود.

در این آموزش قصد دارم تا به نحوه راه‌اندازی و تنظیماتی که پس از نصب SSL لازم است تا تغییرات را در سایت وردپرسی خود اعمال کنید بپردازم.

آموزش افزودن SSL و https در وردپرس

آموزش افزودن SSL و https در وردپرس

اگر تا به امروز سایت وردپرسی شما بدون SSL و https بوده و حال قصد دارید تا اقدام به راه‌اندازی SSL و https در آن کنید در اولین گام باید نسبت به به‌روز رسانی آدرس‌های سایت خود که شامل آدرس پیشخوان و آدرس سایت می‌باشد و در تنظیمات همگانی پیشخوان وردپرس در دسترس است اقدام کنید.

برای این منظور مشابه تصویر به منوی تنظیمات> همگانی مراجعه کرده و در دو فیلد مشخص شده به جای http از https استفاده کنید و سپس تنظیمات خود را ذخیره کنید.

updating-urls

آموزش افزودن SSL و https در وردپرس

اگر به این بخش به هر دلیلی دسترسی ندارید می‌توانید وارد دیتابیس شده و در تیبل مربوط به wp_options آدرس‌های خود را تغییر دهید، دقت داشته باشید قبل از انجام هرگونه تغییری یک نسخه پشتیبان از دیتابیس خود داشته باشید.

سپس وارد هاست خود شده و کدهای زیر را به فایل htaccess. خود اضافه کنید تا تغییر مسیر در سایت برای آدرس‌های به اشتراک گذاشته شده در سایت‌های مختلف صورت گیرد که با کلیک بر روی آن کاربران به آدرس https هدایت شوند.

<IfModule mod_rewrite.c>RewriteEngine OnRewriteCond %{SERVER_PORT} ۸۰RewriteRule ^(.*)$ https://www.yoursite.com/$۱ [R,L]</IfModule>

 

دقت کنید که به جای yoursite.com آدرس سایت خود را وارد کنید.

در مرحله بعد در صورتی که سرور سایت شما nginx می‌باشد لازم است تا کدهای زیر را نیز به این فایل اضافه کنید.

server {listen ۸۰;server_name yoursite.com www.yoursite.com;return ۳۰۱ https://yoursite.com$request_uri;

 

حال کار به اتمام رسیده است و از این پس هرگاه کاربری از لینک‌های پیشین وارد سایت شما شود هورت خودکار به آدرس https هدایت خواهد شد و می‌تواند از یک اتصال امن در سایت استفاده کند.

در صورتی که می‌خواهید تا پورت SSL بر روی پیشخوان وردپرس نیز اعمال شود کد زیر را در مکان مناسبی از فایل wp-config.php قرار دهید.

define('FORCE_SSL_ADMIN', true);